afsluiting week 2 - Reisverslag uit Ban Tha Pong, Thailand van Leandra Roorda - WaarBenJij.nu afsluiting week 2 - Reisverslag uit Ban Tha Pong, Thailand van Leandra Roorda - WaarBenJij.nu

afsluiting week 2

Blijf op de hoogte en volg Leandra

17 November 2018 | Thailand, Ban Tha Pong

In de ochtend van 15 november was het Nemochi weer uit de jungle ophalen. Ook nu mocht ik weer bovenop. Ook de mahout klom er bij. De dag zelf leek heel erg op de andere dagen. Aan het einde van de dag ging Nemochi weer de jungle in, met mij er weer bovenop.

Wat wel erg leuk is om te zien, Nemochi is af en toe net een klein kind. Als iets niet mag, bijvoorbeeld bana grass van een nieuwe stapel pakken, doet ze het toch. Dan zie je haar stapje voor stapje dichterbij komen en steeds de mahout aankijken. En dan op het laatste heel voorzichtig met haar slurf een blaadje pakken. Echt super grappig om te zien.

’s Avonds bleek er nog een Nederlandse vrouw te blijven slapen samen met een meisje van 16 maanden. Was dus erg gezellig met eten met zo veel Nederlanders. Maar toch ook wel weer gek om in je eigen taal te kunnen praten. Merk wel dat ik af en toe zelfs in het Engels begin te denken en dat ik sommige Nederlandse woorden niet meer weet. Moet niet gekker worden.

16 November Nemochi weer opgehaald, ik er weer bovenop en beginnen aan de dag zoals anderen. Met een ander hoogtepunt van de dag. Ik zat namelijk rustig op een randje vlakbij het water naar de jonge olifanten te kijken. Komt Spy naar me toe gelopen. Ik begin dus zijn slurf/hoofd te aaien en blijkbaar vond zij dat wel lekker. Ze legde namelijk haar slurf half op/tegen mijn been aan. Nemochi zag wat ik aan het doen was en wilde ook aandacht. Dus die komt er ook bij staan. Ben dus twee olifanten tegelijk aan het aaien en de zetten steeds een stapje dichterbij (terwijl mijn benen tussen de olifanten en de muur hingen). Uiteindelijk er toch maar bij gaan staan.

Verder werd het bij het modderbad weer een soort moddergevecht en in het water ook een watergevecht. Af en toe voel ik me ook echt een klein kind.

Tijdens het terug brengen van de olifanten de jungle in liep ik ineens even hand in slurf met Spy. Zo liep zijn mahout al een tijdje met haar. Maar bij mij wilde ze ook heel even. En dan merk je ineens hoe zwaar zo’n slurf eigenlijk is. Ook al is Spy nog maar 7 en nog vrij klein.

17 November was mijn laatste dag met Nemochi, wat ook betekend dat ik hier alweer 2 weken zit. Maar eerst zou deze ochtend een nieuwe olifant aankomen. De leider van de mahouts had gezegd dat hij mij zou roepen als deze eraan kwam. Helaas heeft hij dat niet gedaan en heb ik er niks van meegekregen. Wel heb ik de nieuwe olifant vlak voor lunch gezien. Nemochi stond vlakbij hem aan de ketting. Later vertelde de eigenaar dat het een vrij agressieve olifant is en hij keek er niet echt blij bij.

Verder was het leuke dat ik vandaag 2x met Nemochi het modderbad en water in mocht. ’s Ochtends was er een touringcar met mensen die een halve dag komen. Deze mensen gaan dan in de ochtend voor de lunch met de olifanten badderen. Nemochi ging maar wat blij het modderbad in. Maar in plaats van zich lekker te laten verwennen, heeft ze zichzelf onder gespoten met modder. Daarna door naar de rivier om af te spoelen.

Later in de middag dus nog een tweede keer. Alleen had Nemochi nu helemaal geen zin in een modderbad en dit weigerde ze dan ook gewoon. Om haar het water in te krijgen koste ook aardig wat moeite, maar dat is uiteindelijk wel gelukt.

Deze avond Nemochi niet weggebracht. Zij is met een andere mahout meegegaan en ik liep met Spy mee. Daar was de mahout van Nemochi ook en hij bracht me achterop de scooter terug richting mijn kamer. Eigenlijk vond ik dat niet heel erg. Nu had ik meer tijd om met Gerben te bellen.

  • 18 November 2018 - 08:24

    Je Moeder:

    Nog 1 week ..... welke olifant zal het nou worden?? Geniet er nog van (zullen je verslagen missen!!), heeeeeel veel plezier en tot zaterdag (Jeeeeeeh, in levende lijve)!!! xxxxx

  • 18 November 2018 - 08:22

    Je Moeder:

    Oh nee, nóg een weekje verder ..... xxxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leandra

Actief sinds 02 Nov. 2018
Verslag gelezen: 118
Totaal aantal bezoekers 3882

Voorgaande reizen:

01 November 2018 - 08 December 2018

Alleen op avontuur

Landen bezocht: