Dag 3 in Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Leandra Roorda - WaarBenJij.nu Dag 3 in Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Leandra Roorda - WaarBenJij.nu

Dag 3 in Singapore

Blijf op de hoogte en volg Leandra

28 November 2018 | Singapore, Singapore

Ook vandaag ben ik weer begonnen met een gratis stadswandeling. Dit keer door little India. De start was bij het metrostation van little India, dus daar ben ik dan ook maar met de metro naartoe gegaan. Helaas was Sandra deze ochtend aan het inpakken en was ik weer op mezelf aangewezen.

De toer was weer erg leuk. Dit keer had ik wel een ander persoon die de rondleiding gaf. Maar zij vertelde echt super enthousiast en super vrolijk en daardoor erg leuk om naar te luisteren. Verder was little India een leuke kleurrijke wijk. Tijdens de rondleiding ook nog een Hindoeïstische tempel in geweest, Sri Veeramakaliammam Temple. Dit is een weer wat anders dan die tempels met allemaal boeddha’s.

Tijdens de toer had ik contact met een meisje oorspronkelijk uit India maar woont nu in Canada en een meisje uit Engeland. Met het meisje uit Canada heb ik na afloop nog geluncht bij een markthal. Dit keer Indiaas eten, vers gemaakt naan brood met kip tikka masala. Echt heerlijk. Daarna gingen we beide onze eigen weg.

Ik ben via een moskee en een andere tempel naar Fort Canning park gegaan. De moskee en tempel vielen erg tegen en bij beide mocht ik ook niet naar binnen. Bij het fort waren ze op verschillende plekken palmbomen aan het snoeien, dus hier had ik ook erg veel pech. Hierdoor was een groot deel afgesloten.

Toen maar besloten om de metro te pakken naar Cloud Forest Dome. Dit is een mega grote overdekte botanische tuin, maar dan ook één waarbij je de hoogte ingaat. Bij binnenkomst had ik gelijk zoiets van: oei het is koud hier. Nu lees ik op de site dat de temperatuur binnen 23-25 graden is. Valt dus wel mee. Maar op het einde van de wandeling had ik toch echt kippenvel op mijn armen en benen staan. Dit belooft wat voor als ik weer terug kom in Nederland. Maar ondanks de kou was de Cloud Forest echt geweldig om te zien. Door de glazen koepel had je ook uitzicht op de Marina Bay Sands en de Giant Trees.

Uiteindelijk heb ik er een uur overgedaan om mijn hele rondje te maken. Daarna ben ik naar de Trees gelopen om te kijken of ik hier een leuk plekje kon vinden voor mijn avondeten. Ik ben uiteindelijk bij Texas Chicken terecht gekomen. Dit is een soort KFC maar dan beter. Hier heb ik een heerlijke wrap op met patat erbij. Als toetje lekker een sundae genomen en buiten met uitzicht op de Marina Bay Sands en de Trees opgegeten.


Het was nu inmiddels half 5 en het leek met leuk om de canopy toer te doen tussen de Giant Trees. Hier moest je dan wel voor betalen, maar was zeker leuk om te doen. Naast de Trees had je ook een mooi uitzicht over een deel van de stad.

Omdat het na die canopy toer toch al aardig laat was, had ik besloten om nog even te wachten op de licht show. Deze was zo mooi om te zien, dat ik het nog wel een keer wilde bekijken. Ik had nu alleen wel een ander plekje waardoor ik 3 Trees kon zien met lichtjes en tussendoor de Marina Bay Sands. Na afloop van de show met de metro terug naar Chinatown. Langs de 7eleven voor eten voor morgen. Morgen ga ik namelijk de stad uit. Ik ga een trail doen bij MacRitchie. Dit is een natuurgebied waar ook veel dieren te spotten zijn. Dus ik ben benieuwd.

(foto's staan nu ook bij het vorige verslag)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leandra

Actief sinds 02 Nov. 2018
Verslag gelezen: 134
Totaal aantal bezoekers 3873

Voorgaande reizen:

01 November 2018 - 08 December 2018

Alleen op avontuur

Landen bezocht: