14 november - Reisverslag uit Ban Tha Pong, Thailand van Leandra Roorda - WaarBenJij.nu 14 november - Reisverslag uit Ban Tha Pong, Thailand van Leandra Roorda - WaarBenJij.nu

14 november

Blijf op de hoogte en volg Leandra

14 November 2018 | Thailand, Ban Tha Pong

Gisteravond bij het avondeten kwam ik erachter dat er een Nederlands stel hier 5 dagen blijven. Dus de komende dagen heb ik wat aanspraak. Toevallig is die vrouw in februari hier ook geweest voor 2 weken. Zij heeft toen een interview gegeven dat ik opgenomen. Dit filmpje staat ook op de site van Elephants World en had ik vooraf al een keer gezien.

Verder begon de dag zoals de andere dagen. Olifant ophalen en wachten tot de toeristen er zijn. Toen het tijd was voor de gebruikelijke mand met bananen en yam beans bleek dat Nemochi, Spy en Namwan een andere kant op moesten. Ik dus verrast en er maar achteraan gelopen. Bleek dat zij eten kregen op een andere plek aan de kant van de rivier (hier was ik nog niet eerder geweest). De gasten die waren blijven slapen waren hier ook (Nederlands en Duits stel). Na het eten mochten we hier met de olifanten het water in. Was echt heerlijk, want de temperatuur was alweer aardig opgelopen. Ook was het erg fijn om eens met minder mensen te zijn zodat je meer aandacht kan geven aan de olifanten.

Na dit uitstapje was het wachten totdat het lunchtijd was en hierna was het tijd voor de dagelijkse olifanten spa. Alleen had Nemochi er vandaag niet veel zin in. Stond ze uiteindelijk in het modderbad, was het voor de andere olifanten tijd om af te spoelen. Hier had Namochi wel zin in.

Nadat Nemochi haar laatste bana grass had gehad bedacht ze ineens dat het toch wel lekker was om een modderbad te nemen. Zij dus weer helemaal onder de modder. Haar toch nog maar even afgespoeld voor de nacht.

Gister vertelde de mahout al dat Nemochi in de jungle zou slapen. Dus de ketting om haar voet en de rest over haar nek. Nemochi kreeg de opdracht om te gaan liggen en ik mocht er weer bovenop, jeej! Alleen is Nemochi veel jonger er slanker dan Gai-Na is. Het was dan ook een erg groot verschil tussen die twee. Bij Nemochi moest ik echt goed mijn evenwicht bewaren. Maar ondanks dat was het echt weer heel vet! Gelukkig hoefden we niet ver de jungle door en waren we vrij snel op de slaapplaats van Nemochi.

De weg terug moest ik lopend afleggen. Wat bleek, het was nog een aardig eindje terug lopen. Maar het was lekker weer, de zon begon achter de berg te gaan dus de warmte was goed te doen en de omgeving blijft super mooi.

‘Thuisgekomen’ was het even douchen en met mijn boekje buiten zitten lezen. Tijdens het avondeten weer gezelschap gehad van dat Nederlandse stel en daarna mijn verhaal maar weer verder getypt.

  • 15 November 2018 - 06:04

    Je Moeder:

    Jeeeeh, weer helemaal bijgelezen. Fijn dat er nu meer afwisseling is gekomen en dat je Nederlandse gezelligheid hebt gekregen!! Beppe weet niet wat ze ziet, al die foto's met GROTE (en kleine) olifanten. Brrr, wel hoog!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leandra

Actief sinds 02 Nov. 2018
Verslag gelezen: 123
Totaal aantal bezoekers 3869

Voorgaande reizen:

01 November 2018 - 08 December 2018

Alleen op avontuur

Landen bezocht: