Afgelopen 3 dagen - Reisverslag uit Ban Tha Pong, Thailand van Leandra Roorda - WaarBenJij.nu Afgelopen 3 dagen - Reisverslag uit Ban Tha Pong, Thailand van Leandra Roorda - WaarBenJij.nu

Afgelopen 3 dagen

Blijf op de hoogte en volg Leandra

09 November 2018 | Thailand, Ban Tha Pong

Op 7 november ging Frank weg. Hierdoor was ik de enige die bleef overnachten bleek aan het einde van de dag. De dag leek verder erg op de andere twee dagen. Gai-Na ophalen, eten geven, haar wassen, weer eten en weer terug brengen de jungle in voor haar nacht. Aan het einde van de dag nog maar even een duik genomen in de rivier. Het was bewolkt, maar wel heel erg warm en benauwd. Dus dat koude water was wel erg welkom.

Op 8 november was ik weer de enige gast die bleef slapen. In plaats van dat er bakken met eten klaarstond, stonden er nu al opgeschepte borden klaar. Dit dus met een paar locals opgegeten.

Een leuk weetje is dat Gai-Na en To Me echt super goede vriendinnen zijn en bijna altijd samen zijn. Zij kennen elkaar uit een trekking camp waar zij beide hiervoor hebben gezeten. Toen zij daar niet meer aan de eisen voldeden, Gai-Na was bijvoorbeeld te langzaam geworden, zijn ze naar Elephants World gestuurd. Ook Nemochi en Nor Ko Tok kent Gai-Na van hetzelfde trekking camp.

9 november alweer. Vandaag kwam het besef dat ik al een week van huis ben en dat mijn eerste week op Elephants World ook al opschiet. Soms duren de ochtenden vrij lang. Dan is het vooral wachten totdat de toeristen er zijn en zij de olifanten kunnen voeren. Maar zoals vandaag ging het verrassend snel, ondanks de regen (ja het weer leek erg op Nederland alleen dan wel met 30 graden). Aan het einde van de ochtend mocht Gai-Na ook eindelijk weer eens mee de olifanten spa in (na 2 weken i.v.m. een wond). Ik dus mee om haar lekker met modder in te smeren. Daarna is het schoonspoelen in de rivier die erlangs loopt. Super leuk om haar lekker nat te spetteren en te zien dat Gai-Na aan het genieten is.

Na het badderen was het ook weer lunch tijd. Maar voordat ik aan het eten kon beginnen heb ik me toch maar even omgekleed. Het was nog steeds af en toe aan het regenen en de zon heb ik niet gezien vandaag, dus kon ook niet echt opdrogen in de loop van de dag. Met droge kleren maar naar de lunch gegaan. Toen was er ook echt een wolkbreuk. Was ik even blij dat ik daar niet in stond en lekker onder een afdak zat.

Na het eten mocht Gai-Na ook het modderbad in. Hier is zij samen met vriendin To Me ingegaan. Naja, To Me lag er eerder in dan Gai-Na, maar uiteindelijk zijn ze er samen als twee moddermonsters uitgekomen. Hierna dus maar weer schoongespoeld.

Om 15 uur was het tijd om Gai-Na naar haar slaapplek te brengen. Dit keer weer de jungle in. Onderaan de berg gaf de mahout het commando dat ze moest gaan liggen. Dus ik dacht al: ‘zou ik er weer bovenop mogen?’ en ja hoor. Ik mocht er weer op klimmen. Halverwege kon ik via haar hoofd er weer af springen, alleen ging dat niet helemaal goed. Gelukkig stond er een boompje en een olifant achter me, anders lag ik ergens onderaan de berg denk ik.

Het laatste stuk mee gelopen omhoog. Blijft ook wel erg bijzonder om te zien hoe een olifant de berg op klimt en mega smalle paadjes neemt. Gai-Na uiteindelijk bij een stuk met heel veel bamboe achter gelaten. Al ben ik wel benieuwd hoeveel daarvan over is morgen ochtend. Waarschijnlijk niet veel aangezien ze erg van bamboe houdt.

De weg terug was ook wel weer een uitdaging, aangezien het geregend had was het paadje erg glad geworden. Maar ik begin ook van bamboe te houden. Alleen dan niet om op te eten, maar om aan vast te houden tijdens het afdalen.

Terug op het terrein eerst maar even langs de shop gelopen voor wat kadootjes voor mezelf en een heerlijk ijsje. Daar had ik echt even zin in. Na het douchen was het tijd voor het avond eten. Dit keer was er ook een Duits stel. Helaas waren die niet zo heel erg spraakzaam en gingen zij weer snel terug naar hun kamer. Ik dus ook maar terug en Expeditie Robinson terug gekeken.

  • 09 November 2018 - 17:14

    Je Moeder:

    Heerlijk genieten van je belevenissen. Ik maak er een mooi 'plakwerk' van voor beppe !!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leandra

Actief sinds 02 Nov. 2018
Verslag gelezen: 112
Totaal aantal bezoekers 3887

Voorgaande reizen:

01 November 2018 - 08 December 2018

Alleen op avontuur

Landen bezocht: