Afgelopen 2 dagen - Reisverslag uit Ban Tha Pong, Thailand van Leandra Roorda - WaarBenJij.nu Afgelopen 2 dagen - Reisverslag uit Ban Tha Pong, Thailand van Leandra Roorda - WaarBenJij.nu

Afgelopen 2 dagen

Blijf op de hoogte en volg Leandra

13 November 2018 | Thailand, Ban Tha Pong

12 November had ik het in de ochtend een beetje zwaar. De verveling begon een beetje toe te slaan en ik wist even niet goed wat ik moest doen. De middag daarentegen was een heel stuk leuker. Na de lunch was het namelijk weer het gebruikelijke modderbad. Maar dit werd een soort van moddergevecht tussen de mahout, een gids en mij. Allemaal zaten we helemaal onder de modder toen we de rivier in gingen om af te spoelen. Helaas krijg ik de moddervlekken niet meer uit mijn broekje (beige) maar die was ik toch al van plan om in Thailand te laten.

Het dagelijkse gras geven in de middag heb ik overgeslagen. Ik ben samen met de mahout van Spy bana grass gaan kappen voor Spy en Nemochi voor in de nacht. Naja het kapwerk heb ik laten doen. Ik mocht het ook zelf proberen maar daar ben ik niet voor in de wieg gelegd. Wel heb ik kunnen helpen met het samenbinden van de gekapte stukken. Komt het knopen van de basisschool toch nog ergens van pas.

Om 18.00 uur was ik begonnen met mijn avond eten. Komt er iemand van de staff naar mij toe met de vraag of ik mee ga buiten de deur eten. De eigenaar en zijn vrouw hadden een paar stafleden gevraagd en mij dus ook. Ja waarom ook niet, even de bewoonde wereld in. Al moest ik dan wel mijn bord met eten weggooien.

Wij met z’n allen in een auto waarvan de achterkant half open is en op pad. Oja, de mensen rijden hier links, was ik alweer vergeten. We zijn naar een Thaise BBQ (zie foto) gegaan. Dit is een combinatie van BBQ-en, gourmetten en fonduen (maar dan met water). Dit was een hele ervaring maar wel erg lekker. Ook heb ik veel met de eigenaar zitten praten.

Na het eten was het plan om nog even naar een bar te gaan met live muziek. Maarja, plannen zijn er om gewijzigd te worden. Dus dit ging niet door en we zijn terug gegaan. Om 21 uur weer terug op mijn kamer. Daar nog even wat gedronken en maar gaan slapen.

Op 13 november had ik gelukkig mijn plezier weer terug. Ik heb heerlijk genoten van de olifanten. Rond een uur of 10 moest ik bij mijn mahout achterop de scooter gaan zitten. En hij bracht mij naar de baby olifanten, verrassing. Echt super leuk! Daar eerst maar met de olifant van 8 maanden gaan spelen. Hij pakte steeds mijn hand vast met zijn slurf en trok dan. Tja, dan is hij wel een stuk kleiner dan dat ik ben, maar ik won het toch echt niet van hem. Ook had hij mijn tas gevonden waar een snack in zat voor Nemochi die ochtend. Hier begon hij super leuk mee te spelen.

De andere baby van 6 maanden begon ook actief te worden. Dus heb ik die ook maar wat aandacht gegeven. Zij deed hetzelfde, mijn hand vastpakken met haar slurf en trekken. Ook van haar kon ik het echt niet winnen.

Tussendoor waren we 2 groepen met toeristen gekomen om moeders en baby’s te voeren. En rond half 12 ben ik meegelopen naar de plaatst waar de jongste met haar moeder slapen en tijdens de lunch staan. Hier kreeg de kleine ook nog even een douche en kon zij wat water drinken.

De middag heb ik weer doorgebracht met Nemochi. Haar weer lekker ingesmeerd met modder en afgespoeld in de rivier. Eén van de gidsen had mijn camera en heeft hier foto’s van gemaakt.

Aan het einde van de dag Nemochi weer naar haar ketting gebracht en hier zei de mahout dat zij morgen de jungle in gaat, dus dan heb ik weer een uitstapje de jungle in.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leandra

Actief sinds 02 Nov. 2018
Verslag gelezen: 103
Totaal aantal bezoekers 3867

Voorgaande reizen:

01 November 2018 - 08 December 2018

Alleen op avontuur

Landen bezocht: